onsdag 26. desember 2012

Harajuku

Nå er vi endelig i Tokyo! Synnøve er i supert humør og ser ut som om hun har drømt om dette hele livet!

I dag dro vi til det etterlengtede nerdedistriktet. Vi reiste sammen med Synnøve sin venninne,Tomomi, som er verdens søteste jente!




 Etter å ha valset rundt en stund dro vi til Harajuku. Det er mitt nye favorittsted i hele verden forresten. Alt var så vakkert der! Alt var rosa, men vi har dessverre ingen bilder av gaten. Åshild sa jeg kunne google et bilde og legge det inn, men jeg er for lat det til så dere får heller gjøre det selv.

 Og de hadde veldig god is-vaffel-ting. Vi kunne få ostekake inni! Dette er den med ostekake, is og jordbær i! Kjempegod! Og om ettermiddagen kunne du kjøpe en middagsversjon med tunfisk og ris. Den har gjort Åshild helt varm i trøyen mens jeg synes det bare høres ekkelt ut.


 Vi tok bilder i en gøy fotoboks!
 Jeg kjøpte ikke så veldig mye, for jeg har nesten ikke plass nok i kofferten til det jeg allerede har kjøpt på veien til Tokyo. Men jeg kjøpte litt! Disse klokkene var kjempe billige og kjempe fine! Rundt 200 kr per stykk!
Se så søt denne er! Jeg skal ha all kosmetikken jeg har kjøpt i Japan i den!

Jeg kjøpte undertøy også, men det har jeg ikke lyst til å vise her. Da besvimer sikkert min mor. Men alt undertøyet i Japan er helt nydelig! Jeg har kjøpt undertøy for 20 000 yen! Det er helt vilt!

PS: Hvis du vil til Japan en gang i fremtiden, så vil jeg bare informere deg om at de ikke har tamponger her. Dette må du ta med selv. Hvis du ikke visste dette må du kjøpe bind. Og de i butikken pakker bindene dine inn i en brun papirpose (skammens pose). Det er helt merkelig. Jeg lurer fælt på hvilke hendelser som førte til at skammens pose ble en nødvendighet.

3 kommentarer:

  1. Sært at de ikke selger tamponger og det med skammens pose! Det visste jeg ikke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde hørt om det fra Synnøve, men jeg trodde liksom ikke helt på det! Så hvis du skal til Japan noengang bør du ta med nok tamponger :P Det er det vi kan lære fra dette! haha

      Slett