lørdag 22. desember 2012

Universal Studios

19. desember

Vi bestemte oss for å bruke den siste dagen i Osaka i Universal Studios. Noe som ikke var et dårlig valg. Det var den morsomste dagen på lenge!


 Jeg hadde så lyst på en sånn hatt! Det var like før jeg kjøpte alle sammen, men jeg tror ikke jeg kunne kommet unna med det andre steder enn i Japan. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte de..
 Rosa buss med dansende Hello Kitty jenter oppå. Det er ikke noe du ser hver dag. Eller, det er ikke noe jeg ser hver dag. Jeg aner ikke hva du ser hver dag.

 Denne var så utrolig gøy! Hvis du er i en Universal Studios park et sted i verden så må du ta denne! Det var en helt vill introduksjon, men når du først kom i gang var den kjempe bra! De hadde laget i stand en berg- og dalbane inne i en bygning og bygget planeter som så nesten ekte ut, som de kastet deg rundt. Jeg har ikke skreket så mye på lenge og skremte sikkert de andre i vognen. Men det var veldig kjekt altså!


 Maten i Japan er finere enn maten andre steder synes jeg. Denne var faktisk kjempegod!




Spider-man banen var det gøyeste i hele parken. Det var kjempeskummelt og jeg skrek pinlig mye. Den siste gangen vi tok den ble jeg plassert i en vogn med en japansk venninnegjeng, men de begynte heldigvis å skrike før vognen var i bevegelse så jeg visste det ville gå bra. De var kjempesøte for de skrek med en gang monstrene krasjet i skjermen og fniste da de forsvant. Etterpå kjøpte jeg Spider-mannudler på suvenirbutikken, og mannen bak disken spurte om de var en gave. Da jeg sa at de var til meg lo han litt.

 Jeg hadde faktisk kjempelyst til å ta denne banen helt til jeg så denne plakaten. Av en eller annen grunn så det ikke ut som noe jeg ville involvere meg i.
 Vi dro på et merkelig vannshow som ingen forstod noe av. Synnøve forstod riktignok hva de sa, men jeg tror ikke hun skjønte så mye av handlingen likevel. Det var noen menn som kastet vann på publikum også kom det noen båter, og noen sjørøvere og så begynte alt å brenne. Jeg vet ikke. Men det var underholdende og på slutten kom det fyrverkeri!

 På et eller annet tidspunkt kom det er fly gjennom den ene veggen. Ikke spør meg hvorfor, jeg skjønte ingenting.
 Synnøve sitt favorittsted på jord.



 Vi tok denne banen og følte oss litt dumme. Jeg lurer på hva de som stod rundt og så på tenkte. De spilte kjempehøy superjentene musikk og mennene som jobbet der måtte gå med hvite og rosa Hello Kitty uniformer. Jeg lurer på om det skadet manndommen deres litt.

Vi avsluttet denne fine dagen med plommevin på en fin bar. Vi bestemte oss for å gå fra bar til bar men lærte fort at de fleste barene var stappfulle. De var så trange som offentlige toaletter i Norge, det var helt ille. Du kunne nesten ikke gå to personer ved siden av hverandre gjennom dem engang. På vei tilbake til hotellet møtte vi heldigvis en koselig mann fra Australia som lovet å vise oss et sted der vi kunne bli skikkelig fulle. Vi fulgte lydig etter og endte opp på et koselig sted. Vi bestilte gode drinker, plommevin og mange småretter og snakket om livets mysterier. Jeg tror vi faktisk fant løsningen på noen også, men jeg husker dem ikke nå. Mannen fra Australia forsvant tilbake til hotellet for å legge seg. Det var i hvert fall det vi trodde. For etter å ha ledd pinlig høyt og lenge oppdaget vi at han satt i båsen rett ved siden av oss. Ikke rart han ikke kom bort og satte seg ned. Vi prøvde så godt vi kunne å luske oss ut derfra med mer eller mindre hell. Neste dag bar det vei til Kyoto og søte Sindre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar