lørdag 15. desember 2012

En kveld i Tokyo

 Nå er vi endelig fremme i Tokyo! Helt ærlig hadde jeg mine tvil om at vi noen gang skulle komme frem. Spesielt med tanke på hvor lenge vi måtte sitte på flyet. Det verste er når de slukker lysene og prøver å presse deg til å sove, mens du ikke får til å sove sittende. Sovepress kalles det. Mye verre enn drikkepress hvis du spør meg. Men det gikk fint og vi kom frem til slutt.
 Når du har sittet i ro på et fly i 11 timer fra Frankfurt er det klart at du blir glad når du kommer frem. Vi fikk plutselig ny energi og bestemte oss for å gå i Akihabara (Nerde-distriktet). Jeg liker nerdeting, og Åshild og Synnøve er omtrent de eneste venninnene mine som også liker nerdeting. Så dette måtte jo bare bli bra! Hvem bryr seg om at man bare har sovet rundt 3 timer usammenhengende de siste to døgnene?

Da vi ankom hotellet rundt elleve på formiddagen, ble plutselig sengene alt for fristende og vi bestemte oss for å sove en time. Den timen ble til litt flere timer, og da vi våknet så det sånn ut utenfor:


 Vi drev og tok bilder da to kjempe søte japanske jenter kom bort og sa de kunne ta bildet av oss. Alle er så høflige og hyggelige her! Også bukker de hele tiden. Vi så flere bukke til bussene! Til bussene! Det er helt fantastisk her! Skulle ønske flere kunne ta seg litt ekstra tid til å bukke til bussene hjemme i Norge.

 Noe utrolig skjedde på flyet! Vi fikk sushi og jeg kjente ikke eddik smaken! Jeg har prøvd å like sushi i årevis så dette var naturlig nok store greier. Jeg presset derfor de andre ut på sushi-jakt. Vi fant en koselig restaurant og Synnøve greide å bestille på japansk. Hun er mye flinkere enn hun later som. Vi bestilte plomme vin (fra Synnøve sin anbefaling), ramen og sushi. Maten her er nesten litt for god. Jeg skjønner ikke hvordan jentene som bor her fast greier å holde figuren.
 Plomme vin er det beste i hele verden! Jeg vil kjøpe med meg tusen flasker hjem! Og drikke det hver eneste dag resten av livet.


Vi måtte selvfølgelig handle litt livsnødvendig dilldall når man først er i Tokyo. Jeg endte opp med dette men hadde lyst til å kjøpe med meg hele butikken. De har så mye fint her! Jeg vurderer å handle vilt og hemningsløst og heller sende klærne jeg kjøper hjem til Norge med skip.











Nå skal vi straks sove før vi reiser videre til Hiroshima i morgen. Synnøve har greid å overtale en venn av seg som bor der til å være guide for oss. (Hun påstår han tilbød seg). Jeg vet ikke om vi har Internett der, men satser på det!

Jeg ser klokken bare er kvart på 3 i Norge, så jeg håper dere har en kjempe fin dag hjemme!

6 kommentarer:

  1. Herlig reisebrev, jeg gleder meg allerede til det neste ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååh takk så hyggelig å høre! :D

      Slett
  2. Det skal godt gjøres å bli tykk av å spise mye sushi: det er jo så sunt. Jeg har lyst til å like det men får det ikke til. Litt misunnelig på deg. Plommevin hørtes litt ekkelt, litt forfriskende ut. Spennende å få se bilder og sånn! God reise videre :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er vel egentlig sant ;) Kjenner du også eddik smaken? Jeg greide nesten ikke å spise det i årevis, så plutselig likte jeg det. Veldig merkelig. Men sushi er mye bedre her enn i Norge. Det skal være sagt ;)
      Tusen takk for det :)

      Slett
    2. Jeg kan ikke huske eddiksmaken men nå er det mange år siden jeg turte å smake da. At det er er bedre i Japan enn her tviler jeg ikke på, hihi.

      Slett
    3. Da så :) Du kunne jo prøvd deg igjen, men jeg liker det heller ikke i Norge så jeg føler din smerte ;) Du får reise til Japan og prøve det her en gang ;)

      Slett