mandag 17. desember 2012

Hiroshima dag 2

De pinlige opplevelsene fortsetter i Hiroshima. Jeg håper det bare gjelder akkurat denne byen og ikke fortsetter da vi reiser videre til Osaka i morgen tidlig. 

På hotellet vårt har vi felles toaletter og dusj. Det er et eget lite rom til dusjen og utenfor står vaskene og dørene inn til toalettet. Dette var greit, for jeg stod opp tidlig for å dusje, sånn at jeg skulle slippe å møte på noen andre. Men da jeg stod og såpet meg inn hørte jeg plutselig en veldig høy mannestemme som sa "Hello there bad boy!". Jeg skvatt og trodde først det stod en mann inne i dusjen med meg. En mann som trodde jeg var en gutt. Men det viste seg at det kom utenfra så jeg begynte å slappe mer av og gjorde meg ferdig. Men jeg brukte tydeligvis litt for lang tid for da jeg kom ut fra dusjen stod det en kø med tre menn som brukte håndkler til å skjule sine edlere deler. Og der stod jeg med maskara nedover kinnene og pingvinnattøy. Åshild skjønte ikke hvorfor det var så flaut men jeg holdt på å dø. Det verste er at det ikke er noe jeg finner på. Det skjedde faktisk. Å ulykke.

 Dette skiltet henger forresten på toalettet..  Jeg er så forvirret! Hva er dette her for noe?

Vi møtte Koji(Synnøve sin venn) og bestemte oss for å spise lunsj før vi skulle dra til Miyajima (en øy utenfor Hiroshima). Valget falt til min forskrekkelse på tofu. Jeg er veldig enkel i matveien. Jeg liker makaroni og ketchup og er fornøyd med det. Ananas på pizza er det villeste og mest eksotiske jeg spiser noensinne. Men det var overraskende godt. Altså det var ikke egentlig godt, men det var overraskende lite dårlig. Og jeg smakte på alt så jeg er fornøyd. Utsikten fra vinduet var nydelig.




 koji prøver å lære meg å spise med pinner. Det endte med at jeg spiste med gaffel.

 Tofu er ikke så ille..

Etter lunsj og en rask shopping runde dro vi til Miyajima. Dette er en kjempe fin øy som ligger omtrent en time utenfor Hiroshima. Det er mange fine templer på den, og jeg tror jeg vil gifte meg her en gang.

















Det beste med øyen var alle hjortene som gikk fritt i gatene. De var så tamme at vi kunne klappe de. Jeg  fant tonen med denne hjorten og følte vi hadde veldig god kjemi. Det var nesten så jeg var klar for å ta den med meg hjem til Norge da den viste sin sanne side. (Er ikke jakken min nydelig forresten? Den er så god og stor og det ser ut som om jeg veier tusen kg men jeg bryr meg ikke. Den er varm og god).




Her trodde jeg at jeg hadde fått en ny venn, men så lærte jeg den grusomme sannheten. Den var bare ute etter papirposen min. 

Etter det store nederlaget med hjorten reiste vi tilbake til Hiroshima for å se på julelysene og spise middag. Julelysene er forresten helt nydelige! De blir hengt opp hvert eneste år i Hiroshima, og jeg anbefaler alle å reise dit for å se dem en gang. De er nemlig det vakreste jeg har sett i hele mitt liv.




2 kommentarer:

  1. Hei, vennen :) Så kjekt å se at dere koser dere! Ser ut som dere har det helt fantastisk! Veldig kjekt å følge med på bloggen! Vi tenker masse på deg, kos dere videre!

    Klem fra mamma

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk <3 Håper dere har det fint hjemme i Norge :)

      Slett