lørdag 22. desember 2012

Kyoto dag 1 og 2

 Kyoto er en veldig fin by. Vi reiste dit etter å ha drukket kvelden før, noe som ikke var særlig lurt. I tillegg til at vi var litt småkvalme bestemte varmen på rommet vårt seg for å streike. Jeg greide jo selvfølgelig å sparke av meg både dyne og teppe i løpet av natten og ble syk. Og jeg blir aldri syk. Men det går bedre nå.

Jeg synes det er artig at de pynter så mye til jul her! Spesielt med tanke på hvordan de feirer jul i Japan. Sindre forklarte at tradisjonen på julaften er at man går på date og spiser kake, før man spiser på KFC. Jeg har aldri sett så mye fin julepynt i hele mitt liv som det jeg har i Japan, så selve julaften må mildt sagt være antiklimatisk.

Sindre er forresten verdens søteste. Og han er skikkelig flink i japansk! Noe som egentlig bare skulle mangle siden han har bodd i Kyoto i noe som virker som en livstid. Uansett så er  det veldig betryggende å gå rundt med han siden han faktisk forstår hva alle sier. Han studerer både avansert japansk og business japansk. Det betyr at han kan snakke japansk som man egentlig aldri trenger å bruke.





 Sindre viste oss en grusom krabbe.

 Vi gikk på pizzabuffet for å spise middag. De hadde dessertpizza som var overraskende god! Dette er en dessertpizza med ananas og vaniljesaus.

Vi bor forresten i samme gang med et pinlig par. Vi har ulike rom med enkeldusjer, slik at du kan dusje i fred og ro. Men tror du ikke et pinlig par bestemmer seg for å dusje sammen akkurat da jeg stod og pusset tennene? Her snakker vi fnising og erting før de kaster seg inn i dusjen sammen. Det verste er at alle de andre dusjene var ledige. Dette er ikke den eneste pinlige opplevelsen jeg har hatt på dette hotellet siden vi kom hit. I dag tidlig måtte en fremmed mann hjelpe meg med å åpne døren til badet og jeg merket ikke at t-skjorten min var helt gjennomsiktig og at alle kunne se alt før jeg stod på badet.

Dag to i Kyoto bestemte vi oss for å reise til Nara og se på hjort. Nara har nemlig sin egen hjortepark.

 De var kjempetamme!


 Du kunne kjøpe mat og mate dem. Det gjorde ikke vi, men jeg snikfotograferte andre som gjorde det.
 Til sammen var det flere tusen hjort i parken.






 Jeg synes denne, hva det nå enn er, var kjempeskummel. Så jeg måtte jo bare ta bildet av den.
 Ramen!



7 kommentarer:

  1. Hei igjen!

    Har sendt deg en melding på mobilen, men vet ikke om du har den på. Det var bra at du ble fort frisk igjen, dumt hvis du skal være syk på den stoore dagen din :)Utrolig kjekt å se bilder av hva dere driver med :) Skjønner ikke hvordan dere vet hvilke steder dere skal besøke...Du må nyte ferien videre.
    Minstemann syns ikke det var like kjekt å bake pepperkaker uten deg, men det ble nå bakst likevel. Vi savner deg, men fint å se at du har det bra :) Hilser fra resten av familien!
    Stor klem fra mamma

    SvarSlett
  2. God jul Amanda :)

    I dag er det julaften, og det meste er klart. Måtte bare innom her for å ønske deg en god jul! Det blir jo en annerledes jul for deg i år, men håper at dere koser dere. Hilser og ønsker deg god jul fra alle hjemme :)

    Stor klem fra mamma

    SvarSlett
  3. Hei! Reiseblogger liker jeg, så denne skal jeg følge og studere nærmere en dag.:) Japan virker veldig spennende. Kos deg videre.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre Anita :) Tusen takk!

      Slett
  4. Den skumle tingen våkner til live om natten! -M

    SvarSlett
    Svar
    1. Ææ nei så grusomt! Håper du tuller!

      Slett