onsdag 26. desember 2012

Julaften

 Julaften i Japan er ingenting som julaften hjemme. Men det var en helt fantastisk dag! Hvis du sitter hjemme og er lei av slitsomme slektninger og kaldt pinnekjøtt kan du ta deg en tur til Japan neste jul. Jeg anbefaler det i hvert fall veldig! Selv om det skal bli deilig å komme hjem og ta nyttårsaften og jul i ett med familien.

Den 24 reiste vi til tempelet Kiyomizudera. Dette skal visst være det vakreste tempelet i hele Kyoto. Og det var helt nydelig.

 Da vi kom ut fra en av butikkene snødde det julesnø! Det var et magisk øyeblikk og alle skrek "Snø! Julesnø!" og løp rundt som om vi var helt gale.

 Det hadde kommet veldig mange folk til tempelet. Veldig mange par.. Det morsomme med parene her er at det virker som om de gjør sitt beste for å kle seg i samme stil. Resultatet blir veldig søt, og litt kleint.
 Dette er ønsker mange har skrevet for det nye året. Jeg tror disse er fra i fjor.




 Julelunsj! Woo! Sminkeløse og slaske.


 Sindre er notorisk forsinket og julaften var intet unntak. Å ta bilder i julekjolen hjelper å drepe tid. I hvert fall for en stund.

 Men han dukket nå opp til slutt, og det er tross alt det viktigste. Vi dro til en koselig restaurant og fikk gave av kelneren. Kelneren var forresten kledd opp som et reinsdyr og de andre servitørene var kledd opp som nissepiker. Det var veldig koselig. Så spilte de julesanger hele kvelden. De elsker "Last Christmas" her og spiller ofte flere versjoner etter hverandre.. Man blir litt lei etter hvert.
 Vi satt og spiste mange småretter og drakk oss gode og brisne i flere timer. Sindre og jeg slo til med pizza og taco på julaften. Men noe gikk galt med den ene pizzaen, for jeg tror de hadde tatt sukker på den. Det verste var at Sindre fortsatte å spise den selv om han tydeligvis var i dyp smerte. Det deilige med å spise med Sindre er at vi liker den samme maten. Synnøve og Åshild bestilte bleksprut. Trenger jeg si mer?


Etter noen timer la vi igjen omtrent 1000 norske kroner på restauranten (Noe som betyr at vi har spist og drukket ekstremt mye) og dro til et karaoke sted. Og det var så gøy! Alle som noensinne har drukket med meg vet at jeg liker å synge når jeg har fått i meg noe, og julaften var intet unntak. Vi bestilte et rom for to timer og mistet nesten stemmen alle sammen. Etter at Synnøve og jeg hadde gaulet løs på "Living on a prayer" begynte Sindre å synge med DEN englestemmen. Vi fikk jo helt sjokk og ble plutselig veldig self concious. Eller, vi hadde sikkert blitt det hvis vi ikke hadde sjanglet inn på karaoke stedet. Sindre sin vakre stemme hindret ikke meg i å drukne den fullstendig i mitt eget leven da vi sang sammen.

Alt i alt var det en veldig koselig dag. Ikke som jul i Norge i det hele tatt, men det får vi ta igjen på nyttårsaften. Og dere der hjemme, jeg tror jeg snakker for alle tre når jeg sier at vi blir ikke med på noe på nyttårsaften. Vi har fått flere invitasjoner alle sammen, men ærlig talt. Vi har vært i Japan på Julaften. Vi skal feire nyttår med familiene våre og pinnekjøtt. Alvorlig talt.

God jul!

4 kommentarer:

  1. Så kjekt å se bilder fra deres julaften :) Det er ikke snø hjemme heller, men det kan jo fremdeles komme litt til du kommer hjem! I går hadde vi fisk til middag, og C klaget over fiskelukten (lutefisken til pappa) hele ettermiddagen.
    Vi ser frem til du kommer hjem, og til å se tingene du har kjøpt. snakkes :)

    Mamma

    SvarSlett
    Svar
    1. hahah nå ble jeg plutselig veldig glad for at jeg er i Japan og ikke hjemme :p Håper dere koser dere uten meg <3 Jeg har kjøpt alt for mye så det spørs veldig om jeg får alt med meg hjem!

      Slett
  2. Ser ut som dere hadde en utrolig morsom og fin juleaften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vi også :) Veldig annerledes men veldig gøy!

      Slett